sunnuntai 27. maaliskuuta 2016



Matka jatkuu

Uulalaa!
Painoni on kääntynyt laskuun! Pitkästä aikaa moneen vuoteen puntarini käänsi suuntaa alaspäin. Ei paljon, mutta tarpeeksi piristämään mieltäni. Miten minä en ole aikaisemmin onnistunut tässä? Onko tosiaan taloudellisilla syillä suurempi voima kuin terveydellisillä syillä saada minut pysymään päätöksessäni?

Suklaanhimoni on vähentynyt. Aivan mahtavaa! Pystyn nyt hallitsemaan paljon paremmin mielihalujani. Perjantain suklaalevyn aukaisin vasta sunnuntaina.

Minulla on ollut hauskoja keskusteluja itseni kanssa, kun alitajuntani on yrittänyt huijata minua noudattamaan vanhoja huonoja tapojani. Selvää on nyt, että nautin tästä tahdonlujuudestani. Pysyn päätöksessäni vähentää mielihaluihin perustuvien ostoksieni määrää.

Olen Tiian ohjeiden mukaan kirjoittanut kaikki ostoskuitistani muistiin. Erittäin työlästä ja vastenmielistä touhua, mutta toimii. Kun olen kaupassa kasannut ostoskärryni täyteen ruokia, alan miettimään ennen kassalle menoa, kuinka taas saan aikaa kulumaan kirjoittamalla ostokset laatimaani pikkutarkkaan kaavakkeeseen. Pikavauhtia alkaa ostoskärry tyhjentyä! Ja taas säästän vähintään 10 €. Todella tehokas toimenpide. Samalla voin seurata ostoskäyttäytymistäni, miten se tulee muuttumaan ajan kanssa.

Pahimman karikkoni, laiskuuteni, olen saanut selätettyä. Tulevaisuudessa edessäni siintää hieno palkinto. Ehkä se on lomareissu, josta olen haaveillut vuosia.

Aikaisemmin ostin mitä mieli teki. Halusin palkita itseäni ahkeruudestani. Täysiä ostokasseja saattoi olla useampi, ja heti seuraavana päivänä menin uudestaan kauppaan. Hui! En edes uskalla ajatellakaan, kuinka paljon rahaa silloin tuhlasin pelkästään ruokaan.
Nyt olen aloittanut kaappien ja pakastimen tyhjennyksen. Kas kummaa, sieltäkin löytyy jotain suuhun pantavaa.

Olen pitänyt itseäni säästäväisenä ihmisenä, kun en käy vaateostoksilla kuin tarvittaessa. En tupakoi, en käy ulkona syömässä kuin muutaman kerran vuodessa ym. Silti saan tuhlattua rahaa aivan liikaa tyhjänpäiväiseen.

Palkitsin itseni uudella puhelimella. Puhelin oli todella edullinen. Sain myös korotonta maksuaikaa. Tarkoitus on silti maksaa puhelin mahdollisimman nopeasti. Laskuvuori pitää saada matalammaksi.
Myyjä sai ensin minut ottamaan ylimääräisen liittymän, joka olisi käynyt vanhaan puhelimeeni. Ensin se kuulosti halvalta, mutta kun mietin yön yli, hiukseni nousivat pystyyn. Enhän minä näin voi saavuttaa ensimmäistä tavoitettani, vähentää ostoksiani 200 €/kk, jos minä näin helposti otan uusia kuluja itselleni. Puhelimen tarvitsin kipeästi, mutta en uutta liittymää. Huh, onneksi sain sen peruttua.

Tiia mainitsi e-kirjassaan ylimääräisistä tuloista, joita tulee vielä palkan lisäksi. Tajusin, että minullahan on erikseen tili tätä varten. Sinne voin laittaa ostoksista kertyvää bonusta sekä säästämäni kolikot. Tililleni oli tullut jo 112,84 € ylimääräistä. Ei huono summa, joka oli kertynyt pelkästään pienistä kolikoista ja bonuksista. Kun lasken mukaan veikkausvoitot toiselta tililtäni, summa nousee vielä enemmän. Näitä ei huomaisi lainkaan, jos ei välillä tarkistaisi ja laskisi yhteen.


Eihän tässä malta olla hymyilemättä. Matkan alku on sujunut hienosti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti